Rekonštrukcia sa dotkne aj Spišskej Novej Vsi.
SPIŠSKÁ NOVÁ VES. Generálny projektant Železníc Slovenskej republiky Bratislava informoval spišskonovoveskú samosprávu o pokračovaní roz- pracovaného projektu modernizácie medzinárodného železničného koridoru v úseku trate Spišská Nová Ves – Poprad-Tatry.
Po úspešnom spracovaní posúdenia vplyvov stavby na životné prostredie (EIA) a dokumentácie pre územné rozhodnutie v predošlých rokoch dochádza k ďalšej etape projektu na východe Slovenska.
Ide o náročnú líniovú dopravnú stavbu vo verejnom záujme, ktorá má viac ako 55 kilometrov.
Na rade je východ
Plánované investície podľa generálneho projektanta súvisia hlavne s križovaním sa železničnej a cestnej dopravy či začlenením do prírody vo vzťahu k vodným tokom.
Samostatná kapitola sú majetkovo-právne vzťahy a potreba ich vysporiadania vo vzťahu k stavbe.
Trať bude prechádzať Košickým a Prešovským krajom a katastrálnymi územiami 26 miest a obcí.
Filozofia projektu je zvýšenie rýchlosti a komfortu spojenia s hlavným mestom a ostatnými sídlami na trati.
Zahŕňa zlepšenie bezpečnosti železničnej a cestnej dopravy riešením mimoúrovňových križovaní vlakov, áut, peších a cyklistov s vylúčením úrovňových železničných priecestí so závorami, ale aj ochranu obyvateľov a obytných zón pred hlukom, prachom a ostatnými dopravnými vplyvmi.
Trať by mala byť zmodernizovaná do roku 2020.
Zastaralá stanica
Železničná stanica v Spišskej Novej Vsi nie je tá najkrajšia vizitka mesta. Stará nemoderná budova vyhovuje nanajvýš bezdomovcom, ktorí tu prečkávajú v chladnom období.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš